PeSjanar.Si Forum
Šolska tabla => Šolski pesjanarski kotiček => Osnovnošolci => Temo začel/a: robidica na 28 November 2005, 19:32:43
-
no torej ne zanima ne zaj glih kaj je to potenca pa bla, bla, bla, bla, bla........ampak me zanima bolj to : naprimer:
103 = 10x10x10
no torej kaj pa zaj ko je naprimer: (-10)3 = (-10)x(-10)x(-10)
pa še to: -(10)3 =.......nevem več...... ;)
no torej če ima mogoče kdo kako razlago tnx......... ;)
-
upam da bo tale razlaga logična :)
-(10)3= -(103) = -1 * 103 = -1*(10*10*10) = -1000
v tem primeru je končni rezultat vedno negativen, dočim je pri (-10)3 odvisen od lihosti oz. parnosti potence.
velika razlika pa nastane pri (10)-3, takrat gremo pa v obratno smer.
(10)0=1 (to velja za katerokoli število), ampak zakaj ravno 1 se vpraša, zato ker je (10)0=10/10=1
kaj se pa zgodi če mamo potenco -3??? ja potem je pa tkole (10)-3= 1/10/10/10 = 0,001
Upam da je vse jasno :)
LP, Črt
-
mi mamo zdej pr mati potence tist
3
10
pa take...uglvnem čist lahke
-
ja ti si 5 class ... to je razlika od 8/9!!!! :D
to tko delaš ... odvisno kolk minusov maš ... če maš liho število je + če je sodo je + pol je pa tut rezultat z predznakom - ali +!! ;D ;D
-
ne pa ne 4 class
-
a celo 4 si ..
-
Zdaj bom pa jaz malo tečen :) O čem gre že tema???
LP, Črt
-
no kr bodi .. ;D o potencah .. sj veš ... 4 = 2×2 torej 22
-
Samo nastja da je 4=2x2 še ne pomeni da je to 22, ker je tudi 15=5x3 pa to ni 53 ;)
to tko delaš ... odvisno kolk minusov maš ... če maš liho število je + če je sodo je + pol je pa tut rezultat z predznakom - ali +!! Grin Grin
Pa tamle je če maš liho število je -, če sodo pa + ;)
lp
-
... odvisno kolk minusov maš ... če maš liho število je + če je sodo je + pol je pa tut rezultat z predznakom - ali +!! ;D ;D
Sej to tudi jaz nisem razumel. Pa sem si mislil svoje. ;D ;D ;D ;D
-
ja no torej tnx za odgovore.......... ;)
nekak že zaj kapiram........
-
narobe sm prtisnla ... :-[ :-[ :-[ :-[ :-[
ja ne sam to je itk tko a ne ... recimo 16=4×4=42
-
Sej vem, da tole ne paše v tole temo. samo je vseeno tema matemetika. ;)
A kdo rabi Evropske teste ( Evropski matematični kenguru 2004 ) za srednje šole ( tehnične in gimnazija ). ;) ;)
-
ja ne sam to je itk tko a ne ... recimo 16=4×4=42
Je tako, ja :)
-
Sej vem, da tole ne paše v tole temo. samo je vseeno tema matemetika. ;)
A kdo rabi Evropske teste ( Evropski matematični kenguru 2004 ) za srednje šole ( tehnične in gimnazija ). ;) ;)
2005 ali 06 bi mi bolj prav prišli ;D ;D
-
2005 ali 06 bi mi bolj prav prišli ;D ;D
Lahko vprašam. Samo vaja ti pa ne bom nič škodila! ;D ;D ;D
-
no dej ti vpraši za 8/9, oš ... ;D ;D ;D
-
Robidica če maš (-10)3 je minus,če maš (-10)2 je pa plus.
Če maš pa -(10)3 je isto minus,ker ga samo prepišeš,če imaš pa -(10)2 je pa zopet minus ker ga samo prepišeš ;D.
A razumeš?
-
ja sej........... ;)
-
evo to se tiče matematike ... jutr sprašuje ... jaz ne zastopim snovi ... kaj nej nrdim da me ne bo uprašuuuuuuuu ??? ??? ??? ??? :'( :'( :'( :'( :'( :-\ :-\ :-\ :-\ :-X :-X :-X
Hvala vaaaam :-*
-
Nastja, najboljša možnost je, da se naučiš snov, vprašaš če kaj ne znaš, mi ti bomo pomagali; in boš tako najbolje pripravljena za jutri ;)
lp
-
Sej to Nastya kr tk govori da ne zna. Drugače pa raztura matematiko. Haha ;D ;D ;D
-
aja če še neveste...moj brt je na fksu MATE tko da če vs še kej zanima ga uprašam pa mi po povedu jst pa vm
nastja veliko sreče :-* ;)
-
Še bolše...zjutraj pojej surov krompir,zlomi si roko al pa neki tacga.
Lahko pa tud gor pred tablo začneš jokat in rečeš,da ima tvoj pes tumor ti pa si tkao navezna nanj...bleferaj,ker najbol pomaga.
Najbolje pa da se naučiš.Jaz enkrat nisem nič znala in potem sme se zvečer zafrkavala,da mi naj starši napišejo opravičilo...in mi ga je tete :o.Hvala teta (pol nisme bila prašana)
-
ti se pa znajdeš... ;D ::)
-
aja če še neveste...moj brt je na fksu MATE tko da če vs še kej zanima ga uprašam pa mi po povedu jst pa vm
nastja veliko sreče :-* ;)
Tu sem nova (od danes ;D), a vseeno... Jaz sem pa lani zaklučla (diplomirala) fax MATE. ;D
1 leto sem celo delala kot inštruktor tega predmeta na izobraževalnem centru. Pr men ni blo bolšga predmeta, kot matematka. Vsa stvar je bla v razumevanju :)
-
Lahko pa tud gor pred tablo začneš jokat in rečeš,da ima tvoj pes tumor ti pa si tkao navezna nanj...bleferaj,ker najbol pomaga.
Joj ne se z tem hecat. Kaj pa če se res zgodi??
Jaz predlagam, da se naučiš tistih, ki znajo nikoli ne vprašajo;)
Lp nina
-
Ja sej vem,da se ni za hecat.pol pa začni tarnat,da te love daje,haha!
Samo pri meni je učenje najvećji problem!!!Ker se ne znam učiti in se ubistvu sploh ne učim razen angleščine >:(.To i hvala bogu pomaga bratranec,ke rdrugače bi jo imela kol!
Matematika je pa itak na 2.mestu najbolših predmetov in se učimo samo snov,ki je ne razumemo ;D.
Nastya bom mislila nate in ziher boš dobla najman 8...
-
ma neee ... koreni soi zaj#!o težkii ... sam neki kompliciraaaaa ... zarukan učiteeeeelj ... >:( >:( >:(
-
No da grem še jaz malo off-topic :)
Tudi meni je bila matematika eden najljubših predmetov ... vse do srednje šole ko sem pogrnil 1. letnik ravno zaradi nje ;D No ja ... pa saj mi je še vedno všeč :)
Je pa res da je matematika eden tistih predmetov ki se jih ne da naučiti, ampak moraš razumeti, vedno moraš iskat zakonitost.. torej po kakšnem principu stvar deluje ne pa da se učiš.. če je takole je potem takole... če je pa takole je pa potem takole... tako se ti lahko samo zmeša.. če ne v OŠ pa sigurno v SŠ :)
Aja.... največ "cvekov" pa sem dobil pri matematiki zaradi domačih nalog :) To je bil pa pri meni največji problem ... mi je danes kar malo žal da nisem bil bolj resen kar se tega tiče :)
LP, Črt
-
ja sej jz tut ne delam redno nalog ... vse (skor) zastopim, sam teli glupi koreni mi pa niso čist nč jasniiiiiiii :S
-
Uh nastya potem te pa popolnoma zastopim.Tile koreni so pa res zaj*****.Jaz tudi ničesar ne zastopim :-\.Pa še uro razlage sem "prešpricala" (no...učiteljica me je prosila,če pomagam pripravljati za dan odprtih vrat-kdo bi se temu lahko uprl ;)).
Tako,da DOL S KORENI!!!
-
jz pa enostavno ne zastopim ker 3 četrtine ure učitelj govori samo a je jasno a je jasno ... porkiš kk pa nej človek zastopi če na piše račun na tablo pa tolče po tabli pa govori: a je jasno ... >:(
-
eh mi tut mamo zaj tote korene........... ::) pa niso nevem kak fajn....... ;)
-
Joj punce :) Če znate potence pol znate tut korene :)
Je samo obratna funkcija potence.
Da dam en lahek primerček :)
52 = ??
če date rezultat pod drugi koren pa dobite? No hitro... katera je dojela bistvo ? :)
Lp, Črt
-
Trigi, a je 25? ;D
-
Trigi, a je 25? ;D
Zdej pa še hitro rezultat pod koren. Kot pravi trigi!
če date rezultat pod drugi koren pa dobite? No hitro... katera je dojela bistvo ? :)
;D ;D ;D
-
koren iz 25 je pa 5 ;D
-
Bravoooooo!!
(http://www.smeski.com/razni/nagajivi/smiley_42.gif)
-
no... in kaj smo se naučili iz tega?? :)
-
Da je 52 = 5. ;D ;D ;D ;D
Hecam se. To ni res, da se ne bo kdo slučajno narobe naučil.
lp, rina
-
heheh rina ... je pa res da se da z potencami in tem dokazat da je 1+1=3 :)
Lp, Črt
-
A res? :o Daj pokaži, daj pokaži (oz. dokaži ;D). :P
-
heheh rina ... je pa res da se da z potencami in tem dokazat da je 1+1=3 :)
No ja! to pa lahko tudi drugače dokažeš. Recimo z zaokroževanjem številk. ;D ;D ;D
Recimo : 1,4 + 1,4 = 2.8 Zdej pa zaokrožimo števila in dobimo 1+1=3! Hahahaha ;) ;) ;)
-
ma vi ste ja vsi neki geniji................ja no torej sej te korene nekak kapiram.........primer: koren 25=5 ker je 5x5=25....... ;)
-
Nastya kuko je blo?Si še živa?
-
robidica: evo tako se dela :) to je zato ker je tole tako :)
rina: to nam je enkrat v SŠ prfoks za matematko kazal, pa sem malo iskal po netu če bi kaj našel, pa nism, napisano pa tudi nimam, spomnem se samo da je namesto številk uporabljal spremenljivke in na koncu je blo iz enačbe razvidno da je 1+1=3 :)
Dejstvo je da ima matematika par nepravilnosti ki so jih tudi že odkrili in so ljudje za take stvari dobivali huda priznanja in nagrade.
LP, Črt
-
živa in veselaaaa!!! ;D
sm zjutri zvedla da sm dežurna tm pred vrati ;D ;D
-
kok je to dobr....(če si dežurn.... sicer še nism bla ampak bom v višjih razredih)
-
rina: to nam je enkrat v SŠ prfoks za matematko kazal, pa sem malo iskal po netu če bi kaj našel, pa nism, napisano pa tudi nimam, spomnem se samo da je namesto številk uporabljal spremenljivke in na koncu je blo iz enačbe razvidno da je 1+1=3 :)
Dejstvo je da ima matematika par nepravilnosti ki so jih tudi že odkrili in so ljudje za take stvari dobivali huda priznanja in nagrade.
Grem še jaz kakšno nepravilnost odkrit. :P ;D Bodo potem mogoče ukinili matematiko, ker ima toliko nepravilnosti. ;D ;D ;D Upam. ;D ;D No čeprav je eden od bolj na izi predmetov če ti je jasno o čem se gre, samo brezvezno je pa vseeno. ;D
lp
-
kok je to dobr....(če si dežurn.... sicer še nism bla ampak bom v višjih razredih)
hm........jaz sem bla dežurna v jedilnici s prijateljico glih ko so bli jogurti.......vse so namazali......ampak sej je že mimo...... ;)
-
Da ne odpiram nove teme...
Se je kdo danes preselil v Avstralijo malce skakljat?Oz. je kdo danes pisal Kengurujčka ;D?Mi smo ga...rešila sem celih 12 nalog---bolje manj,kot ugibanje :-\ ::).Oz. sem rajši malc eprej šla ven,ker sem mislila,da me bo pobralo od smeha,ko sta učiteljica in nekdo iz 9. razreda začela razpravljati o eni nalogi :P :D...
-
jst sm dans pisala Kengurujčka.Rešla sm čist vse,sam jih je pol itak narobe :-[.
-
Jz tut pisala :) Sigurno use narobe.. :P. sm pa 8/9.
-
Jst sem bila celo 5.Imela sem pa 58 točk.Kako je šlo ostalim?
-
Pri nas na šoli so imeli ene 4 120 točk - se pravi vse možne :D
-
Jeeeeeeeej 24 sem bila... :P Itak sem kar nekaj na blef obkroževala ::)
To sem pa jaz ane ;D
vsem ostalim pa čestitam :)
-
Joj, meni je bilo letos ful težko. Ene par nalog sem na blef rešla in so se skoraj vse izkazale za napačne... :-[ Neki jih pa sploh rešila nism. Kaj čmo. ::) Drugače sem bila pa sedma in grem na regijsko! No, če gre še kdo-vso srečo v sredo. ;)
lp
-
rina: to nam je enkrat v SŠ prfoks za matematko kazal, pa sem malo iskal po netu če bi kaj našel, pa nism, napisano pa tudi nimam, spomnem se samo da je namesto številk uporabljal spremenljivke in na koncu je blo iz enačbe razvidno da je 1+1=3 :)
Dejstvo je da ima matematika par nepravilnosti ki so jih tudi že odkrili in so ljudje za take stvari dobivali huda priznanja in nagrade.
Ma to se da malo goljufati, če kvadriraš oz. koreniš enačbo ... potem se da malo zgoljufati, da dobiš zanimive rezultate kot:
3 x 3 = 10 ali pa 7 = 19 8)
Če ima kdo željo, lahko poskusim izpeljati oz. prebrskam v stare zvezke ;)
-
Sem vprašala profesorico za matematiko in je rekla da 1+1 ne more biti 3...
-
Sem vprašala profesorico za matematiko in je rekla da 1+1 ne more biti 3...
Vpraš jo za 3x3=10 pa za 7=19 8)
-
zoe si ji razložila? ::) :P
No Person res pobrskaj po zvezkih, me zanima. ;D
-
Flatka, nisem, ker ne znam dokazati da je 1+1=3
-
Ena matematična zadevščina ;D -glede na to da se sešteva ,itd ;)
-------------------------------------------------------------
Neverjetno!
New York City =11 Crk
Afghanistan = 11 Crk
Ramsin Yuseb ( terorist, ki je že leta 1993 grozil z napadi na dvojcka ) = 11 Crk
George W. Bush = Prav tako 11 Crk.
Lahko da je to samo nakljucje, a najboljše, najzanimivejše in najbolj
neverjetno šele pride.
New Yorke je 11 država ZDA.
Prvo letalo, ki se je zaletelo v dvojcka je imelo številko 11.
Na letalu je bilo 92 potnikov ( 9 + 2 = 11 )
Letalo s številko 77, ki se je prav tako zaletelo v dvojcka je imelo 65
potnikov ( 6 + 5 = 11 )
Tragedija e je zgodila 11. septembra = 9 / 11 ( 9 + 1 + 1 = 11 )
Datum je enak telefonski številki ameriške policije / reševalne službe > 911 <,
kar da v seštevku spet 11.
Nakljucje? Berite naprej.
Skupno število vseh žrtev v vseh letalih ( bilo jih je vec koot 2! ) je 254!
( 2 + 5 + 4 = 11 )
Neverjetno! 11. september je 254. dan v letu ( 2 + 5 + 4 = 11 ).
Bombni napad na Madrid se je zgodil 3. 11. 2004 ( 3 + 1 + 1 + 2 + 0 + 0 + 4 = 11 ).
Tragedija se je zgodila natanko 911 dni po napadih na WTC ( 911, 9/11,
9 + 1 + 1 = 11 ).
Sedaj se pa zacne tisto resnicno neverjetno!
Odprite wordov dokument in naredite naslednje.
Z velikimi crkami vtipkajte noter Q33 NY ( to je koda letala ki se je prvo
zaletelo v dvojcka ).
Oznacite napisano in spremenite pisavo na 48, ter na vrsto pisave wingdings 1.
NEVERJETNO! Ce zna kdo to pojasnit naj mi takoj javi.
-
Ja Rinchy sem dobila tudi od tebe po mailu :-\ Se kar malo zamisliš...raje ne grem seštevat kakih mojih osebnih podatkov ali kaj podobnega ::)
-
Tisto z Q33 NY sem že dolgo časa nazaj vedel:
Q33 NY: Q33 NY
Hm, mogoče je bil to tud del načrtovanja ...
-
Ma verjetno to ni načrtovano, saploh ne to, da je New York 11 država, pa nwm kaj še, pa pač ima George W. Bush 11 črk ;D to verjetno ni načrtovano
-
Niso potence rabim pa pomoč glede matematike.Pa na tipkovnici nisem našla grške črke pi (racionalono število 3,14) in grške črke alfa tudi ne tako,da jih bom kar pisala,če je prav :-[.Gre se pa o krogu...
Torej imaš primer:
piz=32cm2
r=5cm
---------------------
l=?
Kako izračunaš l?Fora je,da moraš dobiti alfo ne?Ampak kako pa alfo dobiš?Forumula za l je pa: l=pi x r x alfa/180°...ampak spet nimaš alfe :o :(.Meni čisto nič jasnega :(.Pa še en primer ko imaš krožni izsek:
r=3cm
l=6cm
------------
p=?
Lahko kdo tu razloži vse forumule :-[?Aja! /=ulomkova črta :-[
-
piz=32cm2
r=5cm
---------------------
l=?
Tukej moraš obrntiti formulo pkr.izs. =pi x r(na kvadrat) x alfa/ 360 Potem dobiš alfo in računaš naprej.
A se ti da? ;D
-
Če sem prav zračunala je l pri prvi nalogi 6,4.
Samo uporabiš formulo, ki jo je napisala kanchy, da dobiš alfo ;)
-
No, da bomo fantje tudi kdaj koristni:
Imaš formulo za ploščino kroga:
p = pi * r2
Potem izpelješ naprej formulo po sklepnem računu:
cel krog ima 360° .... in celotna ploščina je: pi * r2
torej je krožni izsek s kotom x ...... x / 360° celotne ploščine ploščine
=> pizsek = pi * r2 * x / 360°
Potem je tukaj še formula za dolžino loka krožnega izseka, ki se jo izpelje na podoben način:
Obseg kroga je: 2 * pi * r
lok pri kotu x pa je: 2 * pi * r * x / 360° => l = pi * r * x / 180°
1. naloga:
Forumulo za pizsek preurediš tako:pizsek = (r / 2) * (pi * r * x / 180°) = (r / 2) * l = (r * l) / 2
Torej: l = (2 * pizsek) / r = (2 * 32) / 5 = 12,8
-
2. naloga:
pizsek = (r * l) / 2
Torej: pizsek = (r * l) / 2 = (3 * 6) / 2 = 9
-
Hvala vsem :-*!Smno danes že pisali in bo...hojladri hopsasa ::)
-
Aha ... sicer je bila ena napaka v moji formuli ... pa sem jo zdej popravil. Pač se vidi, da nisem na papirju izpeljeval ... pa sem nekaj okrog obrnil :)
-
NEVERJETNO! Ce zna kdo to pojasnit naj mi takoj javi.
evo me :D
3/4 tegale je izmisljeno, ostalo pa nakljucje
Je pa bil napad na wtc v celoti zreziran oz. zminiran.
-
Sej vem, da tole ne paše v tole temo. samo je vseeno tema matemetika. ;)
A kdo rabi Evropske teste ( Evropski matematični kenguru 2004 ) za srednje šole ( tehnične in gimnazija ). ;) ;)
fajn bi blo če bi mela te teste pa enga inštruktorja(js pa matematika nisve najbolši par) :-[ :-[ :-[ :-[ :-[
-
res je tjaša ampak tebi ne grejo potence pri meni pa učiteljica izkorišča vsako priložnost da bi jaz imela kaj narobe in da se mi cel razred smeje >:( >:( >:(
-
kako bom pa js matematiko pisala :-\ :-\ :-\cvek ::) ::) ::)
-
pišeš to pa veš da boš pisala boljšo oceno >:(
pisala si 4 če se prav spomnem :-\
-
ja pisala SEM 4! ampak meni potence ne grejo in bom zelooo zelooo vesela če bom pisala vsaj 4... :-\ pa se učim pa ne dojamem potenc...
-
potence tjaša na tvojo srečo mimo :D
-
potence tjaša na tvojo srečo mimo :D
ja končn zdej se pa nebo treba več učit :P :P :P
-
zdaj bolj liki pa take stvari ::)
-
Oj
Sicer je to tema s potencami ampak je vseeno tudi matematika. Evo: pred (se mi zdi da) se je zgodil zgodovinski dogodek;Tjaša je pisala 5 :o ;D
Lp,Tjaša
-
Ojla!
Vem, da je tema o potencah...
Ampak... Kako se da ena šestina(ulomek) da v % ? Vem, da je rešitev 75% ampak rabim postopek. In, kako se izračuna tole: 3600=48% od x ... Rešitev je 7500 ampak tudi rabim postopek
Čim hitreje, jutri pišemo :-\
Hvala :-* in Lp, Tjaša
-
1 delis s 6 in dobis 0,16 -> mnozis s 100, da dobis %, se pravi je rezultat 16,6%.
3600 delis z 0,48 (procente delis s 100, da dobis to stevilko) in dobis 7500
-
1 delis s 6 in dobis 0,16 -> mnozis s 100, da dobis %, se pravi je rezultat 16,6%.
3600 delis z 0,48 (procente delis s 100, da dobis to stevilko) in dobis 7500
Aa, to je bilo pa hitro :-*
Hvala! :-*
Lp, Tjaša
-
Ni za kej ;)