Se opravičujem, če bom napisala kaj, kar je že bilo napisano ali kar že veste, ampak ker ta forum obiščem zelo zelo poredko, ga tudi slabo poznam

.
Targeting je ena od 3 glavnih tehnik učenja s klikerjem, ostali 2 sta shaping in luring.
Shaping (oblikovanje) je tehnika učenja, kjer psa s postopnim zviševanjem kriterijev, kaj je vredno klika in nagrade, vodimo k željenemu vedenju. Najbolj preprosta vaja za shaping je denimo škatla; naš cilj je, da bo pes z vsemi štirimi na škatli. Do te končne oblike pes pride sam, mi ga vodimo tako, da kliknemo najprej za pogled proti škatli, potem za korak proti škatli, dotik škatle, tačko na škatli itd. Med "pravimi" klikeraši je shaping najbolj zaželjena tehnika učenja vaj, saj pes pri tem aktivno sodeluje, razmišlja, njegov intelektualni vložek je precejšen.
Luring (vabljenje) je tehnika, pri kateri psa do željenega vedenja pripeljemo z vabo, navadno tako, da psa z vabo pred smrčkom vodimo v željeni položaj, npr. okoli noge za osmice, v krog okoli lastne osi. Pri opisani vaji s škatlo bi psa do pozicije na škatli pripeljali tako, da bi mu s hrano pred smrčkom kazali pot. Učinek pri učenju z vabo je hitrejši kot pri shapingu, tako naučena vedenja pa so manj trdna, pa tudi psičkov intelektualni input ni omembe vreden, tehnika se primerja z vodenjem oslička na korenček.
Targeting (tarčenje) je tehnika učenja, ki namesto vabe, ki naj ji pes sledi, uporablja koncept sledenja oz. dotikanja tarče. Ko pes sledi vabi, ne razmišlja prav dosti, ampak sledi svojim nagonom oz. mamljivemu vonju; to, da sledi tarči, pa je konceptualno naučena vaja, v katero je pes vložil in vlaga miselno energijo. Določenih vaj se namreč na shaping žal ne da naučiti, tisti, ki ne maramo luringa, se takrat poslužimo targetinga.
Tarča je lahko marsikaj, načeloma pa obstajajo 3 vrste targetinga:
- s smrčkom
- s tačko
- s telesom.
Glede na vrsto targetinga so tudi tarče različne. Sama pri dotikanju s smrčkom uporabljam t. i. target stick, dlan, pokrovček, majhen CD, t. i. alley oops (oz. njegov približek, ker originala nimam). Pri dotikanju s tačko uporabljam ploskovito tarčo, navadno kos tepiha ali deščico; pri dotikanju s telesom pa muholovcu podobno pripravico.
Eden od načinov uporabe tarče je sledenje palčki ali dlani; pri čemer mora biti pes to vnaprej naučen in v sklopu učenja vaj uporabljaš povelje, ne samo da kažeš s prstom. Recimo pri pošiljanju postaviš alley oops (stožec) stran od sebe in psu poveljuješ dotik tarče s smrčkom; pes ve, da se mora predmeta dotakniti, zato bo stekel do tarče in se je dotaknil. Ko se stožca dotakne, klikneš, do tebe bo prišel zagotovo, saj ve, da kliku sledi nagrada, ki se nahaja v vodnikovih rokah. S tarčo psa spraviš stran od sebe, po kliku se bo k tebi samodejno vrnil (po nagrado). Povelje počasi s shapingom potem izoblikuješ v klasični naprej/sendaway. Kot se iz opisanega vidi, targeting postane gradnik procesa shapinga in tako temeljno orodje oz. pripomoček v tej tehniki učenja.
Sledenje target sticku se uporablja v gibalnih, tj. nestatičnih vajah; npr. za poleg, osmice, osmice nazaj - pač v vseh situacijah, kjer je psu nekako treba pokazati, v katero smer naj se giblje. Sledenje palčki je lahko enako sledenju prsta, a le, če bo pes to sledenje razumel kot orodje, ne pa kot sledenje korenčku, torej luring. Razlika med luringom in targetingom je, da je targeting sam po sebi za psa vaja, ve, da če bo nekaj naredil, bo sledil klik+priboljšek. Torej mora za nekaj narediti razmišljati, pri luringu ali sledenju prstu kar tako pa ne razmišlja čisto nič (vedenje ni na povelju), ampak samo slepo sledi smrčku. Targeting se vedno dela na povelje, ne kar tako nekaj v tri krasne! Pes, ki zna delati na tarčo, bo vodenje s tarčo potreboval samo prvih nekaj poskusov; od tam dalje gredo stvari na shaping. Opustiti tarčo ni noben problem, dosti težje je, da se pes odvadi vabe pri luringu, zato sama luringa ne uporabljam nikjer.
Za vizualno predstavo in za tiste, ki razumete francosko - takole približno zgleda
KLIK.
V tejle knjigi pa je ogromno idej, kako targeting kot tehniko učenja uporabljati. Zelo dobra knjiga, toplo priporočam.

Lepo se imejte in veliko zabave s targetingom

.
+1